0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنگره بین المللی و ششمین همایش ملی زیست فناوری گیاهان دارویی و قارچ های کوهی
Authentic, Evidence-based Health Tourism Products: An Alternative for Guilan Province Brand Identity
نویسندگان :
Azadeh Kazeminia
1
1- University of Guilan
کلمات کلیدی :
Pharmacognosy،Ethnography،Therapeutic herbs & animals،Evidence-based products،Authentic products،Center of Excellence،New Product Development،Health tourism
چکیده :
گردشگری سلامت یکی از حوزههای در حال رشد در گردشگری است که درآمد حاصل از گردشگران آن برای مقاصد، به مراتب بالاتر از دیگر اقسام گردشگران است. به عنوان نمونه، یک گردشگر سلامت متقاضی خدمات تندرستی ورودی به ایران به طور متوسط چیزی در حدود 1168 دلار هزینه میکند در حالی که این رقم برای یک گردشگر تفریحی ورودی به ایران به طور متوسط 785 دلار است (Global wellness Institute, 2022). بنابراین، بسیاری از مقاصد هر چه بیشتر در جهت جذب گردشگران سلامت متقاضی خدمات تندرستی به تولید محصولات جدید دارویی و درمانی تندرستی روی آوردهاند، و مقاصد درصدد هستند هر چه بیشتر خود را به عنوان مکانی با داراییهای گیاهی و جانوری منحصر به فرد و و رسوم و آیینهای اصیل مرتبط با این داراییها برندسازی نمایند. نتایح تحقیقات نشان داده است که گردشگران متقاضی خدمات تندرستی امروزه بیشتر خواهان محصولاتی هستند که دو مشخصهي اصلی داشته باشند: ۱) شواهد-محور باشند، و ۲) اصیل باشند. منظور از شواهد-محور آن است که اثر درمان دارویی گیاهی (مانند جلبکها، قارچها، کپکها، ....) و یا فیزیکی مورد نظر(مانند ماساژ، ...) دارای شواهد آزمایشگاهی تاییدشده باشد (Steckenbauer et al., 2016). بر همین اساس به عنوان نمونه فارماکولوژی و بیوتکنولوژی تالاسوتراپیها به دنبال یافتن تاییدههای علمی برای جنبههای دارویی- پزشکی گیاهان و جانوران مفید در خشکی و دریا هستند (Charlier et al., 2009). منظور از اصیل بودن مداخلهی تندرستی آن است که درمان موردنظر تا چه اندازه ریشه در فرهنگ و تاریخ آن کشور دارد. به عنوان نمونه، آیورودا، در برند گردشگری سلامت هندوستان به طور گسترده به عنوان بخشی از برند گردشگری سلامت این کشور پذیرفته شده است، و با اینکه گردشگران بر این باورند که تمرینات یوگا در هند اثربخشی متفاوتی از یوگا در دیگر کشورها دارد. بر همین اساس، مطالعات اتنوبوتانی در مناطق مختلف در جهت یافتن معانی و کاربردهای مختلف گیلاهان دارویی در میان بومیان در سراسر جهان در حال انجام است. تجاریسازی ایدههای تحقیقات حوزهی گیاهان داروی و تبدیل آنها به محصولات جذاب در حوزهي گرشگردی سلامت، نیازمند همکاری میان گروههای مطالعات دارویی و داروسازی اعم از فارماکولوژی و فارماگنوزی، با گروههای مطالعات مردمشناسی گیاهان دارویی (اتنوبوتانی) و همچنین گروههای مطالعاتی بازاریابی محصولات گردشگری سلامت برای برندسازی مقاصد گردشگری سلامت است. مقالهي حاضر مدلی مفهومی برای سازماندهی و رهبری این همکاریها در جهت دستیابی به برند گردشگری سلامت مبتنی بر محصولات دارویی اصیل و شواهدمحور برای استان گیلان ارايه میدهد. تشکیل مرکز برتری (CoE) محصولات طبیعی اصیل درمانی برای تولید خدمات گردشگری سلامت در قلب این مدل مفهومی قرار دارد. به طور کلی، فرایند اصلی در ساختار این مرکز برتری بر اساس فرایند تولید محصول جدید (NDP) تعریف خواهد شد. به این معنی که در یک فرایند رفت و برگشتی چندگانه، ایدههای جدید برای محصولات شفابخش طبیعی و اصیل درمانی خواه از محل نیازهای مشتریان و خواه از محل ابتکارات حاصل از تحقیقات پایه و کاربردی علمی جمعاوری شده، غربال میشوند، به مفهوم یک محصول ترجمه میشوند، در دستور کار گروههای تحقیقاتی برای ساخت یک محصول واقعی قرار میگیرند و در نهایت، نتایج فعالیت گروههای تحقیقاتی برای تجاری شدن در بازار مورد بررسی قرار میگیرد. Health tourism is growing at a pace much faster than other segments in the tourism industry. Health tourists outspend other kind of tourists, with a typical health tourist spends 1168 $ on average while a normal tourist spends about 785 per trip (Global wellness Institute, 2022). Hence, destinations more and more attempt to introduce new treatments and therapeutic health tourism products in order to attract this lucrative market, and to relate their identical natural properties with healing characteristics to their brand identity. The extant research has revealed that health tourists are looking for wellness products with two key characteristics: 1) being supported by trial-based scientific evidences, and 2) being authentic. Evidence-based products means that there should be clear support by scientific trial-based medical research for the therapeutic effect of herbs and substances such as kelps, seaweeds, molds, etc. that are applied for treatment purposes. Against this, for instance, pharmacology or biotechnology of thalassotherapy are nowadays attempting to inspect new medical-therapeutic applications for the herbs and animals of ocean. The second key characteristic, authenticity, refers to the extent to which the healing treatment has its roots in the cultural, ethnic and historic background of the destination. As an example, Ayurveda, as a traditional Indian system of medicine, has merged quite well into the brand identity of India as a health tourism destination; or people think that practicing Yuga in India is much more effective that doing it in anywhere else. The importance of health product authenticity as an antecedent of tourists’ decision making has caused increasing number of ethnobotany studies to explore the local meaning and application of different healing herbs and related rituals in different regions. In addition, the commercialization of the research findings related to healing natural resources of a destination begs close collaboration between traditional medicine, pharmacology, pharmacognosy, molecular biology, chemistry, ethnography, and tourism marketing and branding fields of study. Current research aims to develop a framework for the purpose of facilitating these collaborations in order to achieve a health tourism brand identity which is based on authentic, evidence-based natural therapeutic health tourism products. Formation of a Center of Excellence (CoE) to develop and market new authentic natural therapeutic products is at the center of the conceptual model. The processes of this CoE will be guided by the concept of New Product Development (NPD), meaning that in a back-and-forth process, ideas for developing new products, drawing from either listening to the needs and wants of health tourists or the scientific team initiatives, are collected, assessed, selected, and translated into an agenda for scientific research projects in the CoE.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Study of the simultaneous effect of gamma and salicylic acid irradiation on the biochemical and physiological characteristics of fenugreek
Zahra Jafarzadeh - Ramin Hosseini - Behvar Asghari
Utilization of native capacity of some Achillea genus in controlling the complication of microbial resistance
Zahra Toreinia - Mahdi Tavakolizade - Hossein Rabbi Angoorani
Herbal-Based Nanopharmaceuticals in Cancer Therapy: Innovations and Challenges
Faezeh Savadkoohi
Efficacy of eucalyptus essential oil and extract in controlling of citrus green mold disease
Elham Sedaghati - Valiollah Babaeizad - Mahmood Mohammadi sharif - Seyyed yaser Ashrafi
مقایسه تاثیر مفنامیک اسید و کپسول بابونه بر دیسمنوره اولیه
سیداحسان اسدی
Flavonoid constituents and chemotypes of the genus Teucrium L. (Lamiaceae); section Polium from Zagros region, Iran
Seyed Hossein Bagheri Moghadam - Navaz Kharazian
آیندهی احتمالی محصولات کشاورزی و گیاهان دارویی در متاورس
آرش مودودی - محمد ناصر مودودی - ابراهیم جهانگیر دهبرزویی - محمود رضا سالار
Lepiota metulispora: An imperative source of some secondary metabolites, antibacterial and antioxidant agents
Abdul Rehman Niazi - Najam-ul-Sehar Afshan - Muniba Shafique - Alishba Anam
The importance of generating and applying big data and establishing databases specific to medicinal plants based on OMICS approaches
Seyed Alireza Salami
Effects of Sulforaphane in the Autistic Symptoms in Rat with by Prenatal Valproic acid induction
Sahar Heydari - Ali Mahmoudi
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.4.5